8 mõtet, millest lähtuda veebilehe tekstide kirjutamisel

Mõtled, kuidas koostada sisukad ja müügile orienteeritud veebilehe tekstid? Mina saan Sind sellega aidata.

Koduleht on kalli raha eest arendaja poolt valmis ja südamest loodad, et sellest piisab? Plaanid - võibolla, kolm aastat tagasi - kirjutatud toimetamata tekstid üles lükata? Mis oleks, kui sa seda ei teeks? :) Või vähemalt ära tee enne, kui oled alloleva artikli läbi lugenud.

Toon Sulle välja 8 mõtet, millest lähtuda oma veebilehe tekstide koostamisel. Vahest oled konkurentide veebilehtedel käinud ja avastanud, et mõni leht köidab hirmsasti; teine aga jätab üsna külmaks. Millest on see tingitud?

1. Väldi veebilehel vahtu. Üheksa sõnaline lause on võimalik öelda ka nelja sõnaga. Kirjelda lühidalt, kes sa oled, mida pakud, miks oled konkurentidest eelistatuim ja seejärel liigu kiiresti asja tuumanimida mina saan ja miks peaksin just sinu pakutud toote / teenuse kasuks otsustama.

Reegel: mida asjalikumalt ja konkreetsemalt veebilehe tekstides kirjeldad teenust/toodet, seda suurema tõenäosusega viibib klient sinu lehel rohkem kui viis sekundit.  

Kilomeetri pikkune tekst vaheridadeta avalehel, kus kirjeldad ettevõtte ajalugu, missiooni ja visiooni ning arvad, et see on edu võti, siis pean sind kahjuks kurvastama. Idee on ilus ja üllas, aga mitte kasutoov.

2.  Tekstimass hoia hõre ja kergesti loetav. Uuringud näitavad, et veebilehe tekste loetakse F-tähe kujuliselt. Seetõttu on oluline vältida massiivset teksti.

- Hõrenda oma tekste lõikudena kirjutamisega;
- kasuta loetelu kas numbritena (kui on oluline ajaline määratlus) või bulletitena;
- kasuta SUURTÄHTI millegi rõhutamisel;
-  alapealkirjad paksus fondis aitab haarata olulist infot.

Igapäevase info ülekülluse tõttu skännime tekste ehk laseme diagonaalselt silmadega üle. Seega, panusta sellesse, et klient saaks vajaliku info sinu lehelt kätte. Alati.

3. Meietamine ei tööta. Sage stiil veebilehtedel on ettevõtte, toote või teenuse omaduste kirjeldamine. Nagu näiteks meie teeme, meie oskame, meie pakume, meie oleme.

Minul kliendina tekib küsimus: „Ja mis siis?!“ Sest soovin teada, mida MINA saan; miks on sinu toode MINU jaoks oluline; mis MINU elus muutub peale sinu pakutud teenuse kasutamist.

Millegi ostmisel lähtume kasusaamise aspektist. Alati. Loeb põhimõte omadused vs kasulikkus. Ehk siis – oluline on küll välja tuua, miks sina oled parem kui su konkurendid, aga veelgi olulisem on veebilehel näidata, millise mure sa minu jaoks lahendad.

4. Veebilehel puudub kutse tegevusele (CTA). Kardetakse kasutada väljendeid nagu „Osta kohe“, „Küsi pakkumist“, sest eestlastele omasena me ei söanda „in your face“ müüa midagi. Vähemalt mitte kohe.

Teisalt, aga on tobe, kui mulle toode meeldib ja olen otsustanud osta, aga pean lehti lappama, et leida nuppu „telli siit“... Seega, julge hundi rind on rasvane!

Usu sellesse, mida sa pakud. Tea, et see on parim toode / teenus turul. Siis usun ka mina ja tahangi, et mul oleks kirjelduse lõpus võimalik su pakutu endale kohe osta.

5. Veebilehel hinnakiri. Kui sinu toode / teenus vähegi võimaldab kodulehel hinna väljatoomist, siis kasuta seda võimalust. Kindlasti. Väldi olukordi, kus klient peab hinna teada saamiseks vahetama sinuga 2-3 kirja.

Tean mitut inimest, kes ostusooviga lehel olles, jätsid ostu sooritamata, sest veebilehelt ei leidnud hinnakirja. Kirjavahetuse jaoks aega aga polnud. Tulemus: 5 sekundit lehel, pettumus, lehekülg x-ist kinni ning konkurendi juurde.

6. Märksõnastamine. Kui veebilehe tekstid on koostatud, kirjavead välja rohitud, siis vaata tekst sellise pilguga üle, et su veebileht oleks ka otsingumootoritele atraktiivne. Lisa teksti piisavalt neid märksõnu, millega võivad kliendid su toodet / teenust guugeldada.

Kusjuures, ka otsimootrite robotitele meeldivad lihtsad, hästi loetavad ja selged veebilehe tekstid.

7.  Veebilehe tekstide toon ja pöördumine. Selles osas on arvamusi erinevaid. Peamine erisus tuleneb ettevõtmise suunast, kas on see B2B (business to business) või B2C (business to consumer) ja olenevalt sellest kasutatakse „teie“ või „sina“ pöördumist.

Lõpuks otsustad loomulikult sina. Aga mulle kliendina meeldib, kui mu poole pöördutakse sina vormis. See tekitab tunde, et ettevõte tegevjuht / müügijuht /personalijuht suhtlebki läbi ekraani otse minuga; et ta päriselt on võtnud selle aja, et kirjutada mulle isiklikult, miks tema pakutu minu elu lihtsamaks teeb. Fantaasia? Muidugi. Aga illusioon ja butafooria müübki.

Päeva lõpuks on ka B2B otsustaja indiviid, kes õhtul diivanil oma telefoni vahib ja sinu ettevõtte reklaami peale satub: „Hei, Sina! Jah, Sina. Peatu hetkeks scrollimisega. Tunned, et vajad meeskonna motiveerimiseks ägedat lahendust? Võimas! Mul on Sulle varrukast hea idee anda. Klikka siia!“

8. Emotsioon müüb. Enne ostmist teevad enamus taustatööd. Seega, paku kliendile põhjalikku ülevaadet oma toote / teenuse kasuteguritest tema jaoks. Loo seeläbi turvatunne. Tekita kliendis tunne, et ta on sinu jaoks vajalik. Kirjelda, mis muutub kliendi elus, kui ta ostu sooritab. Müü emotsiooni.

Enneta ja lahenda kliendi hirmud. Jutusta, kuidas sinu toode / teenus teda aitab; kuidas toimub järelteenindus. Pane ennast kliendi kingadesse ja mõtle, millised lisaküsimused sul sellise ostu puhul tekiksid ning VASTA veebilehel nendele ENNETAVALT.

Müü personaalsust. Küsi tagasisidet vahetult peale ostu. Uuri paar nädalat peale müüki, kuidas on klient rahul toote / teenusega. Küsi võimalusel soovitust, mida lisada oma veebilehele.

_________________________

Sinu veebileht on sinu ettevõtte digitaalne visiitkaart, mille põhjal langetatakse esmane mulje – mis toimub muuseas esimese 7 sekundi jooksul – veendu, et oled panustanud positiivse mulje loomisesse.

Ahjaa, kui tunned, et sa pole eriline kirjatsura või sul lihtsalt pole selle jaoks aega, siis luba, ma kirjutan sinu eest. Pöördu julgelt!

Võta minuga ühendust. Juba ootan Su kirja! :)