Uudiskiri - kuidas ja kellele?

Uudiskiri ja e-mailiturundus on magus võimalus hoida "sooja" publikut enda tegemistega kursis. Samuti, suunata neid uute toodete/teenustega tutvuma ja ostma. Sest, kui inimene on liitunud Sinu uudiskirjalistiga, siis teda ilmselgelt huvitab, mida Sa teed. Paku siis talle seda võimalust.

Uudiskiri on suurepärane viis jagada kõike seda, mis sinu ettevõtmises aset leiab. On selleks:
- algavad, kestvad, lõppevad kampaaniad;
- meeskonnasisesed muudatused;
- uute teenuste / toodete turule tulek;
- igapäevaelu telgitagused – kusjuures, see on kõige huvitavam aspekt. Vähemalt minu jaoks. Sest mulle meeldib näha, et glamuuri ja toimiva süsteemi taga on jõhkralt vaeva näinud täiesti tavalised inimesed.
- erinevad nipid, näpunäited, kasulik info sinu valdkonnas.

Uuringud on näidanud, et toodete/teenuste müüki on uudiskirjad suurendanud 24-30%. Tasub ju proovida? Aga muidugi!

Enda töös ajendun palju iseendast (kui just ei ole kliendiga teisiti kokku lepitud). Ja lähtun just endast kui kliendi seisukohast. Ehk siis vaatan otsa sellele, milline on minu ostukäitumine; millistesse kirjadesse süvenen; milliseid avan, millised kustutan avamata; millised loen lõpuni (!); mis meeldib ja mis mitte.

Miks ma seda teen? Sest olen täiesti tavaline 30ndate keskel naine, kel on väljakujunenud kindel nädala- ja päevarutiin. Olen aktiivse eluviisiga, omades mitmeid hobisid ja huvisid, mille pean kõik oma päevadesse paigutama. Ja sealjuures ka kahe lapse, kel on oma trennid ja huviringid, ema.

Seetõttu on mu ajaplaneering väga detailne ja tihe ning mul pole ülemäära palju aega lugeda pikki tekste. Ent siiski soovin põneva infoga kursis olla.

Jagan Sinuga enda mõtteid, kuidas koostada selliseid uudiskirju, mida minusugused (loe: enamus inimesi) ka avada ja lugeda viitsivad.

Ole voolav, aga konkreetne.
Ärritun selliste uudiskirjade peale, mille pealkiri tundub mulle huvitav, mistõttu võtan selle aja, et avada ja lugeda ning siis... hüppab mulle ette meetrijagu tihedat teksti! Mul jooksevad kuumavärinad üle keha, sest tajun, kuidas kaotan olulisi sekundeid enda elus lihtsalt sellest tekstist läbipuremiseks.

Aga... Kuna olen otsustanud kirja lugeda, siis püüan silmadega diagonaalis siiski üle lasta, et saada vajalik info – no, just see, mis pani mind pealkirja toel kirja üldse avama – aga ma ei suuda, sest tihedat, eraldamata, ühetoonilist ja – värvilist teksti on pea võimatu skännida.

Tekita kliendis huvi.
Infoküllus uputab. Seda teame kõik. Seega, minu soovitus on uudiskirja alguses rääkida midagi, mis ärataks lugejas tähelepanu. Näiteks, jutusta lühike, aga hea nali; viska mingi vimka tekstisse; tsiteeri kedagi, kelle mõttega sinu ülejäänud uudiskiri haakub; osunda mõnele veidrale uudisele, mida viimati kuulsid/lugesid. Eesmärk on ju hoida inimest uudiskirjas vähemalt kirja keskpaigani.

Oluline algusesse.
Ehkki koolis on õpetatud kirjatükke üles ehitama kindla struktuuriga, kus on sissejuhatus, teemaarendus ja lõpetus ning lõpetuses võiks olla kirjutise point, siis uudiskirjade loomisel võiks seda vältida.

Taandun oma ettepanekuga taas lihtsalt argumendile nagu piiratud vaba aeg. Seega, kui sa soovid midagi olulist oma lugejale öelda – nt info algavast kampaaniast, siis teegi seda kohe alguses. See suurendab tõenäosust, et oluline info siiski suure osa lugejateni jõuab.

Tekstimass liigendatud ja hõre.
Kordamine on tarkuse ema, mistõttu viitan ikka ja jälle sellele, et väldi-väldi-väldi paksu, lohisevat teksti. Hõrenda teksti lõikudega, tee olulised laused või märksõnad boldis või teist värvi. Kasuta loetelusid, pilte, emojisid, videosid ja miks mitte ka gif-e. Nii on tunduvalt lihtsam teksti haarata ja minul lugejana mõista, miks sa kirjutad. Ja nii on ju äge ja ilus ka!

Pöördu isiklikult.
Midagi pole teha, mulle kohe meeldib, kui kirjas öeldakse: „Tere, Kaidi! Pole ammu Sulle kirjutanud. Loodan, et Sul läheb hästi. Ei taha pikalt Sinu aega raisata, aga mõtlesin, et tuletan end Sulle meelde ja annan ülevaate meie uue aasta plaanidest.“

Ilus, ju? Ma kohe tahan edasi lugeda, et mis need plaanid neil tänavu aasta siis on, kui ta nii armsalt ja personaalselt just minu poole pöördus.

Loomulikult adun, et Kaidi pole ainus nimi kirjasaajate hulgas, aga mis siis...? Illusioon müübki. Ei? Ee.. mine teatrisse. J

Tee selgeks, kes on su sihtrühm.
Ehkki, ma arvan, et sa tead väga hästi, kes on su sihtrühm, siis uudiskirjade tooni ja loovlahenduste väljatöötamisel võiksid korraks sellele veel mõelda.

Kui su lugejaskond on 30-40ndates naised, kelle jaoks on oluline hea välimus ja naiselikkuse rõhutamine, siis pole mõtet uudiskirja autodega seotud gife panna.

Jää kujunduses ja stiilis ühesuguseks.
Oled kuulnud väljendit, et erinevus rikastab? Jah, muidu küll. Aga uudiskirjade puhul on soovitatud kasutada ettevõttele sarnast stiili kogu aeg. Sest see tekitab inimeses turvatunde.

Kui ta on otsustanud hakata sinu jälgijaks – see tähendab, et talle meeldib su stiil, toon, visuaalide kasutamine jms. Kui sinult tulnud uudiskiri postkasti potsatab, siis ta juba teab, mis teda ees ootab. Luba tal kogeda heaolutunnet sinu kirjutisi lugedes. Pole mõtet muuta midagi, mis mõjub.

PS. See tähendab muidugi, et oled vaeva näinud oma stiili väljatöötamisel ning testinud lugejaskonna peal, et see toimib.

Kasuta julgelt logo (või kui Sul seda pole, siis sloganit).
Sinu logo on ettevõtmise identifitseerija kliendi jaoks. Mida rohkem sa kuvad seda sotsiaalmeedias, postitustel, reklaamides, insta storides, seda enam süüvib see inimeste mällu ning ajapikku loob turvatunde.

Nüüd saab ta sinult uudikirja – võibolla esimest korda - näeb sinu logo – tekib äratundmine – usaldab ja loebki pakkumise lõpuni. Ja ehk ka ostab, mida pakud.

Kutse tegevusele.
Ära unusta uudiskirja lisada „kutset tegevusele“ (CTA). See võib olla liitumiskutse kampaaniaga, sooduskoodi omandamine, e-poes allahindlustega tutvumine jne. Miks ma seda rõhutan?

Vahel, kui ma uudiskirju loen, siis jääb kohati arusaamatuks, mida kirjasaatja on minult soovinud. Väldi seda reha ja ole oma ettepanekutes ning tahtmistes selge, aus ja arusaadav.

Pealkiri ja teema.
And last, but not least...  Just hea pealkirja leidmine tekitab nii mõneski kirjutajas suurt peavalu. Teinekord kulub lööva pealkirja välja mõtlemisele lausa terve päev.

Enda kogemusest lähtudes – nii kirjutajana kui ka lugejana – meeldib, kui pealkiri on lühike, pakub infot kirjas leiduva kohta ning on atraktiivne (ehk lisa mõni emoji v esita küsimus).

Mis puudutab teemade kasutamist uudiskirjas, siis soovitan võtta sihikule üks suur teema – põhjus, miks üldse kirjutad ja lisada soovikorral paar väiksemat teemat juurde. No lihtsalt nii muuseas.

„A’la ülehomsest algab kampaania, mille raames on sul võimalik võita sooduskood -50%le. Ja lisaks, meie meeskonnaga on liitunud uus kliendihaldur. Seega, kui sul tekib ostmisel tõrkeid või soovid jagada meiega oma kogemuslugu, siis võta temaga ühendust SIIN.“
_________________________

Ei tea, millest kirjutada?

Luba, ma kirjutan Sinu eest.