Tootekirjeldus - informatiivne ja vaimukas?

„Tootekirjelduste kirjutamine on aja raiskamine, sest kes neid ikka loeb?!“ Tjah... See’p see ongi, miks Su müüginumbrid on madalad.

Nielsen Norman Grupp viis läbi uuringu, millest selgus, et 20% ostudest jäävad tegemata (!), kuna pakkuja pole päris hästi aru saanud, mis on tootekirjelduste eesmärk ja kuidas neid luua.

Tootekirjelduste hingeelu seisneb selles, et need peavad olema kirjutatud päris inimestele – Sulle, mulle, Su kolleegile, naabrile. Tootekirjeldus on teisisõnu Sinu toote lugu.

Ja see lugu annab potentsiaalsele kliendile ülevaate, miks tal seda tarvis on; mis tema elus toote ostmise järel muutub ja millised on just Sinu toote eelised teiste omanäoliste keskel.

Kõige eelneva juures võiks tootekirjeldus olla ka vaimukas või kaasahaarav, et klient kirjeldust  lugema jääks.

Kuidas seda teha? Loe edasi.

„Mida tähele panna tootekirjelduste loomisel, et need oleksid  informatiivsed aga ka vaimukad?“


1.   Kellele Sa kirjutad?

Veendu enne kirjutama hakkamist, et tunned oma sihtrühma. Mis vanusegrupi esindajaid on enim? Kas valdkond pakub rohkem huvi meestele või naistele? Millised on selle sihtgrupi ostuharjumused ja -eelistused? Jne.

2. Kirjuta toote omadused kasuteguriteks

Toote puhul on loomulikult oluline välja tuua, mis on selle positiivsed omadused. Aga tee seda natuke loomingulisemalt, ühildades toote head omadused kasuteguritega, mis klient sellest saab.

Nõnda muudad tootekirjeldused inimlikumaks, personaalsemaks ja emotsionaalsemaks.

Näiteks selle asemel, et kirjutada „Toode on 100% puuvillast“.

Kirjuta hoopis: „See lõheroosa pluus on valmistatud 100% puuvillast, et lubada Sinu õrnal nahal hingata ka kõige kuumematel suvepäevadel. Ja mis peamine – naturaalne puuvill paitab Su nahka nii sametiselt nagu polekski midagi seljas.“

3. Väldi rasket ja tehnilist teksti

Keegi ei viitsi lugeda millegi soetamisel – mis on enamjaolt emotsionaalne tegevus! - üks-ühele tehase poolt väljastatud tehnilist teksti. Sellist kirjet saab piisavalt lugeda pakendite tagaküljelt.

Mõtle kirjutades sõbrale, kes küsib: „Kuulsin, et alustasid oma ettevõttega. Mida Sa täpsemalt pakud?“

Ja räägi nüüd oma toote lugu!

4.     Jõulised omadussõnad

On olemas omaette maailm omadussõnadest, mida kirjutades kasutada. Nii öelda jõusõnad / jõulised omadussõnad.

Peaksin selle kohta vist järgmise postituse tegema... :)

Nende eesmärk on inimest veenda; luua temas turvatunne; kutsuda teda konkreetsele tegevusele; luua temas huvi; tekitada ilmajäämise tunnet jne.

Näiteks, raudkõva, siidpehme, nõelterav, küünalsirge, mesimagus, välkkiire, surmvaikne, piltilus, veripunane, õõnes, vaimustav, himur, ülev, ilmsüütu, maruandekas, kibesoolane, kahvatulilla.

Eesti keel on maailmatumalt rikas erinevate sõnade ja väljendite poolest. Lihtsalt lase vaim vabaks ja püüa väljendada tavapärast tavapäratult.

PS. Võid appi võtta ka sünonüümisõnastiku.

5.     Skännimiskindel tekst

Loo tootekirjeldus lühike – see on selge kui allikavesi, eks? Aga lisaks konkreetsusele, võiks jälgida ka seda, et üks mõte poleks pikem kui 3 rida. Nõnda on lihtne skännida teksti.

Veel enam – too oluline välja paksus kirjas, allajoonitult või lausa teist tooni kasutades.

6.     SEO – see on oluline

Lisa tootekirjeldusse otsimootoritele meeldivaid fraase või fookusmärksõnu, et Su toode guugeldades välja tuleks.

Võid kirjutada ajaloo vaimustava muinasjutu oma tootest, aga sellest pole tolku, kui keegi seda kunagi ei loe.

7.     Visuaal

Nagu olen ka varem rõhutanud, siis loovlahendused on võtmetähtsusega.

Visuaal + tekst on nagu sukk ja saabas, mis teineteiseta kuidagi hästi liikuda ei saa. Võivad, aga tunne pole hea. Nõustud ju?

Sest nagu ilma kaasahaarava tekstita ei too ainult pilt Sulle müüki, nii ka vastupidi. Tekst võib imetabaselt kirjutatud olla, aga kui seal kõrval on udune, hämar, emotsiooni mitte tekitav visuaal, siis jääb see toode ostukorvi lisamata.


Ühesõnaga, enne kirjutama hakkamist mõtle järgmistele küsimustele: Kes? Mida? Millal? Kus? Miks? Kuidas?

Vasta nendele küsimustele oma toote osas ja alles seejärel asu kirjeldusi looma.

Ahjaa, kui tunned, et see kirjalik loomine ikka Sinu teema pole, siis...

Luba, ma kirjutan Sinu eest.