Mis on veebilehe tekstide kirjutamisel keeruline?

Enamjaolt tellitakse minult just veebilehe tekstide kirjutamist. Sageli on minult küsitud: „Kaidi, kui asud kirjutama veebilehe tekste – mis on Sinu jaoks kõige keerulisem selle protsessi juures?“

Ja nõnda on küsinud päris mitmed kliendid. Ma ei teagi miks. Vahest seetõttu, et klient soovib ise ka kätt proovida veebilehe tekstide loomisel ning on sattunud ehk kirjanikublokiga silmitsi? Ikka, muidugi aitan!

Tule minuga kaasa.

Konkurentsimaailm on avar. On ju? Kui enda ümber vaadata, siis on Sul kui tarbijal valik lai, mis on justkui positiivne. Samas, Sul kui pakkujal on alati keegi külje kõrval, kes sarnast toodet / teenust enda veebilehel pakub.

Seega, peamine keerulisus veebilehe tekstide kirjutamisel seisneb järgmistes punktides:

1. Kuidas kirjutada olemasolev kordumatult?

Ütlen ausalt – see ongi kõige keerulisem osa veebilehe tekstide loomisel. Äärmiselt oluline on pakkuda veebilehe tekstides sisu, mis on värske ja originaalne. Eesmärk on ju köita külastaja tähelepanu ja luua olukord, mis kutsub neid veebilehele tagasi.

Aga, kuidas seda teha, kui konkurentide nimekiri on google otsingus 15 lehekülge?!
 

2. Mis siis, kui pole aega vigade paranduseks?

See punkt ei ole minu jaoks keeruline, aga mõtlesin, et toon selle siiski välja. Juhul, kui soovid ise luua enda veebilehele tekstid. Peale kirjutamist, veendu, et loodud veebilehe tekstid oleks kirjavigadeta. Külastajad kaotavad kiiresti huvi Sinu veebilehe vastu, kui seal on hooletusest / kiirustamisest sisse jäänud tobedad vead või esineb lausa grammatilisi vigu.

3. Pole värskeid ideid. Suva, kopin!

Külastasid hiljuti konkurendi veebilehte, leidsid sealt imeägeda mõtte, mudisid veidi teksti ja lükkasid enda veebilehe üles? Ei, see ei lähe kohe mitte. Igasugune plagiaat on lugupidamatu ja inetu. Ning, mis peamine – kipub välja tulema ja oh, seda pahandust siis!

Püüa alati olla originaalne. Kuidas? Ole lihtsalt Sina ise ja see teebki Sinu veebilehe tekstid isikupäraseks, kordumatuks ja originaalseks.

4. SEO pole ju nii oluline! Ega ju?

On küll oluline. Ja see võib olla tõesti keeruline, sest nüüd tuleb leida kuldne kesktee veebilehe teksti mahu (tähemärkide arv), fookusmärksõnade rohkuse (0,5% - 1% teksti kohta), aga ka kaasahaaravuse ja originaalsuse vahel.

Selleks, et sisu oleks loetav ja lugejatele nauditav, peab olema tekst tasakaalus. Ehk siis, kui topid sisu fookusmärksõnu täis, on see raskesti loetav ja lugeja suure tõenäosusega ei jää Su veebilehele pikalt pidama.

Kui aga SEO-le käega lüüa, siis ei ole veebileht jällegi nähtav potentsiaalsetele klientidele, kes otsivad Sinu pakutavaid tooteid või teenuseid. Tasakaal on märksõna! Nagu elus ikka.

__________

Need on vaid mõned mõtted, mida veebilehe tekstide kirjutamisel alati silmas pean, aga mis panevad mind prokastineerima. Selline popp sõna tänapäeval, mida kasutatakse edasilükkamise kirjeldamiseks.

Samas, kui olen saanud kliendi valupunktidest aru, mõistan tema potentsiaalsete klientide murekohti, saan teadlikuks konkreetse ettevõtte eelistest konkurentide ees, siis lasen fantaasia lendu, panen paika fookusmärksõna ja alustangi veebilehe teksti kirjutamist.

#contentwriting #copywriting #veebilehetekstid