Mis eelised on copywriteri kasutamisel?

sTARTUp Dayl viibimine on tugevdanud minus arusaamist, et kirjutajana olen leidnud oma niši, mis on 100% vajalik.

Ehkki, eesti turul on copywriteri kasutamine alles tõusev trend, siis suheldes kahe päeva jooksul erinevate ettevõtjatega, olen mõistnud, kui keeruline ja aeganõudev on kirjutamiskaugele inimesele sõnumite selge formuleerimine.

Ei pea toonitama, et ettevõtte juhtimisel on kommunikatsioon võtmetähtsusega. Alates töötajate e-kirjadest kuni klientidele sõnumite edastamiseni välja - kõik see peab kõlama kaasahaaravalt, aga ka professionaalselt. Ikka selleks, et ettevõte ja selle bränd õitseks.

Aega on meil kõigil piiratud kogus, mistõttu igapäevaste tööülesannete kõrvalt on keeruline leida seda aega, et iga sõnumi jaoks täiuslikku teksti koostada? Muidugi, on olemas AI-d, kuid kas need tõesti täidavad 100% seda, mida Sinu ettevõte vajab? Siinkohal tulebki appi kutsuda copywriter.

Mis eelised on copywriteri kasutamisel?

Copywriter aitab Sul kõlada nagu inimene.
Usun, et ka Sina oled olnud olukorras, kus vaatad tühja ekraani ja üritad leida ideaalset viisi oma toote või teenuse kirjeldamiseks. Ent ükskõik, kui palju Sa ka ei püüa, siis paberile kirjutatu kõlab kuidagi... kunstlikult. Robotlikult?

Põhjus seisneb selles, et Sa pole harjutanud sõnaseadmist. Eestis ei saa öelda sõna „koolitatud copywriter“, sest meil puudub võimalus omandada akadeemilises mõttes seda eriala. Ent, professionaal saab olla ka inimene, kel on lihtsalt tugev kirjutamiskogemus.

Ja tekstide kirjutamisel loebki ennekõike oskus sõna seada selliselt, et keel, mis luuakse, köidab ja inspireerib inimesi tegutsema. Keelevaist ja – tunnetus on ülioluline.

Copywriter aitab Sul konkurentide seast välja paista.
Tänapäeva tihedal turundusmaastikul on olulisem, kui kunagi varem tagada, et Sinu turundusmaterjalid oleksid tipptasemel. Et Sinu sõnum sotsiaalmeedias on selge. Et inimesed mõistavad, mis on see, mida Sa pakud, miks Sa seda teed ja millise probleem Sinu toode/teenus kliendi jaoks lahendab.

Vastasel juhul on oht, et kaod koos tahtejõu ja tootega lihtsalt kuhugi ära.

Copywriter säästab aega (ja raha).
Vaidle mulle julgelt vastu soovikorral: aga väidan, et Sul kui omaasjaajajal on miljon ja üks asja oma ülesannete nimekirjas, mida päevalõikes ära teha ning tekstide kirjutamine ei ole tõenäoliselt selle nimekirja tipus.

Kui aga püüadki sellega ise hakkama saada, siis võtab see tõenäoliselt kauem aega kui vaja. Ja lisaks, läheb Sulle aja ja raha mõttes kallimaks kui siis, kui kohe alguses palgata professionaal.

Lõpetuseks, kui Sa ei oska kirjutada head teksti, on Sul raske oma toodet või teenust müüa. Suurepärane müügitekst võib teha vahet edu ja läbikukkumise vahel – nii oluline see ongi.