Mida silmas pidada sotsiaalmeedia postituste kirjutamisel?


Mida silmas pidada sotsiaalmeedia postituste kirjutamisel?

Ole Sa ettevõtja, üksikisik või influencer – kui soovid sotsiaalmeedias edukalt tegutseda, on oluline silmas pidada mõnda aspekti. Suurepäraste sotsiaalmeedia postituste koostamine ei pea olema tüütu kohustus. Mu meelest on see lausa paganama äge!

Kuidas aga luua postitusi nõnda, et inimene lõpetaks sotsiaalmeedias scrollimise ja loeks Su postitust? Või kuidas kasutada maksimaalselt ära sotsiaalmeedia võimu? Või ehk mõtled, kuidas luua usaldusväärset suhet oma jälgijatega?

 Jagan Sinuga tähelepanekuid, mida ise jälgin sotsiaalmeedia postituste kirjutamisel.

1.       Jutusta lugu

Olen oma brändi üles ehitanud põhimõttele, et hea turundus seisneb lugude jutustamises. Sest olen väga suur lugude austaja. Me ju armastame lugusid! Ägedaimad olengud on need, kui suveõhtul lõkke praksudes, mil ööhämarus on teki loodusele laotanud, räägitakse kaasahaaravaid lugusid – üks hirmsam või lõbusam kui teine.

Hea sotsiaalmeedia postitus on selline, mis jutustab loo - olgu see isiklik või brändi lugu või hoopis midagi vahepealset. Lood on need, mis teevad meid inimesteks - ja see teebki sotsiaalmeedia eriliseks.

2.       Ajastus on asjakohane

Suurepärane sotsiaalmeedia postitus on õigeaegne. Kui Sa oled kursis päevauudistega, muutuvate trendidega ning oskad nendel teemadel sotsiaalmeedias kaasa rääkida, siis see aitab Sinul ja Su sisul olla paremini avastatav.

Just jagatavus on see, mis teeb sotsiaalmeedia võimsaks - seda peaksid sisu loomisel alati meeles pidama.

3.       Visuaalid ligitõmbavaks

Öeldakse, et mehed armastavad silmadega. Aga, mitte ainult! Kõigile meeldib vaadata sotsiaalmeedias hea kvaliteediga, läbimõeldud loovlahendust sisu kõrval.

Julgen väita, et pilk haarabki enne visuaali, mis loob scrollimisse seisaku, mille tulemusel alles asun sisu kallale. Mitte vastupidi. Ja eriti kehtib see reegel sotsiaalmeedias, kas pole? Seega, võta hetk veendumaks, et Su postitus on nii visuaali kui teksti poolest ligitõmbav.

4.       Ole Sina ise

See on mu lemmikpunkt! Mulle on tihti öeldud, et minu sotsiaalmeedia postitused on „minu-maigulised.“ Minu trump on avameelsus ja joviaalsus... :D Seega, julgen arvata, et Sinu sotsiaalmeedia jälgijad hindavad samuti seda, kui oled oma postitustes ehe. Nende jaoks ootuspärane.

Väldi kellegi matkimast – see võib tunduda äge, aga Sina ise, kui oled leidnud oma tooni, oled kõige ägedam! Veel enam, jaga julgelt oma tundeid ja mõtteid. Sest parimad sotsiaalmeedia postitused on just need, millega on võimalik samastuda. Sinu jälgijatele meeldib see, sest see loob neis tunde, et nad tunnevad Sind.

5.       Loo võimalus vestluseks

Inimestele meeldib rääkida iseendast. Ei usu? Meenuta viimast sünnipäeva, kus lauas istunutest üks alustas oma loo rääkimisega. Mõni hetk hiljem oli juba kolm inimest oma järge ootamas, et jagada lugu, mis neile enda elust meenus just kuuldud looga. On ju nii? J

Seega, mida siiramalt Sa enda, brändi, ettevõtte, toote lugu sotsiaalmeedias jutustad, seda enam suudab publik Sinuga samastuda. Veel enam, nad soovivad kah sõna sekka öelda – ja see on ju ainult positiivne sotsiaalmeedias.

Võid ka esitada avatuid küsimusi, et julgustada inimesi kommenteerima ja jagama oma lugusid.

6.       Vähem on rohkem

Vana tuntud tõde - keegi ei taha Facebookis või Instagramis romaani lugeda. Hoia postitused lühikesed, aga sisutihedad. Kirjuta kasvõi järjejutuna, kui muidu kõike öeldud ei saa. Mind aitab postituste kirjutamisel üks kindel tehnika – kirjutan kõik mõtted välja ja siis hakkan kärpima. Vähemalt neli korda.


Vahet pole, kas oled kirjutanud aastaid või alles hakkad sotsiaalmeedias kätt valgeks saama, oluline on lihtsalt kirjutada. Proovi luua postitusi eespool väljatoodud näpunäidetega, aga võid ka ise katseeksitusmeetodil otsida selle suuna, mis Sinu sihtgrupile enim meeldib.

Oluline on meeles pidada, et sotsiaalmeedia postitused oleksid ennekõike positiivsed. Ja mis mulle endale meeldib – et nad oleksid lõbusad!

Ma mängin sageli sõnade, mõtete ja oma joviaalsusega, sest kirjutamine on loominguline tegevus. Kui see loomingulisus hoo sisse saab, siis kohati on raske teda tagasi hoida...

Lippavat sulge, sõbrad!