Levinumad vead veebilehe tekstide kirjutamisel

Milliseid levinud vigu teevad inimesed veebilehe tekstide kirjutamisel?

Mis puudutab veebilehe tekstide kirjutamist, olen avastanud erinevaid lähenemisi. Mõistan, et iga ettevõtja soov on anda oma veebilehele professionaalne ja kaasaegne välimus ning see ongi sageli saavutatud. Ent olulisim – tekstiline osa - on just see, mis on veebilehel tihti vajaka.

Alatasa näen veebilehe tekstides samu korduvaid vigasid, mis langetavad sihtrühma silmis ettevõtte populaarsust ja mida on tegelikult äärmiselt lihtne parandada.

Et aidata Sul paremini aru saada, milliseid vigu tehakse ja miks on mõistlik neid vältida, otsustasin isikliku kogemuse põhjal tuua fookusesse mõned enimlevinud vead.

1. Oma sihtrühma mitte tundmine

Jah, see on üks levinumaid vigu, mida tehakse veebilehe tekstide kirjutamisel! Oluline on arvestada, kes Sinu teksti loeb ja mida ta otsib. Ehk millist probleemi Sa tema jaoks lahendad?

Kas Sa ise tead, mis probleemi Sa oma toote/teenusega lahendad?

Kas klient otsib veebilehelt infot või praktilist nõu Sinu toote/teenuse kohta? Kui Sa ei tunne oma sihtrühma, on raske kirjutada veebilehele teksti, mis klienti kõnetaks.

2. Tekst vahutab

Teine levinud viga on see, et veebilehe tekstid on lohisevad ja kohati arusaamatud. Teksti kirjutamisel on oluline jõuda kiiresti ja selgelt asja juurde.

Ära kasuta liiga palju illustratsioone – emotsiooni saab luua ehedamalt ja päriselust rääkides. Püüa ka vältida liiga pikki ja venivaid lauseid. Ole konkreetne ja otsekohene. Luban, et Su klient hindab seda.

3. Tekst jääb üle lugemata

Kõige hullem, mida teha saab, on postitada veebilehele tekst koheselt peale loomist, lubamata sel settida. Ka putru ei sööda nii kuumalt, kui seda keedetakse. Ehk siis, kui oled veebilehe teksti kirjutamise lõpetanud, on oluline anda aega sel „hingata“. ärgmisel päeval üle lugedes, saad teha vajalikud korrektuurid – nö värske peaga.

Mina olen väga tundlik tekstides typode ja tobedate kirjavigade osas. Kui neid märkan, jätab see ebaprofessionaalse ja lohaka mulje. Sa ju ei soovi, et selliselt Su klient Sinu suhtes tunneks, ega?

4. Fookusmärksõnade mittekasutamine

Uh, kui palju jäetakse seda võimalust kasutamata! Üks lihtsamaid viise kliente enda veebilehele saada, on luua tekst, mis on kirjutatud fookusmärksõna tagakuklas hoides. Ja selline ebaefektiivsus veebilehe tekstide loomisel maksab rängalt kätte.

Fookusmärksõnad on sõnad või fraasid, mis kirjeldavad erinevates postitustes, veebilehe tekstides Sinu ettevõtet/toodet/teenust ja neid saab kasutada veebisaidi otsingumootori optimeerimise (SEO) parandamiseks.

Võtmesõnade valimisel püüa keskenduda sellistele märksõnadele, mis on Sinu tegevuse jaoks kõige asjakohasemad ja millel on suur otsingumaht. Kuid ära täida oma teksti ainult märksõnadega, sest see muudab veebilehe teksti raskesti loetavaks ja võib jällegi kahjustada SEO-d.

Püüa vältida neid vigu kirjutamisel ja Sulle avaneb imetabane võimalus kirjutada kaasahaaravaid, läbimõeldud ja teadlikult sihtgrupile kirjutatud tekste. Just selliseid veebilehe tekste, millega on võimalik suurendada nii liiklust veebilehel kui ka müüginumbreid.