Kuidas kirjutada üleprahi tootekirjeldused?

Sul on olemas hästitoimiv veebileht, perfektsed tootepildid ja tootekirjeldused koosnevad copy-paste tehnilistest andmetest ning mõtled – vohh, kus nüüd müüki alles tuleb! Kahjuks pean Sind hetkeks kurvastama.

Visuaalid on küll väga-väga olulised, aga kui tootekirjeldus seal kõrval on pehmelt öeldes lahja, siis unustuste hõlma jääb nii Su südamega loodud veebileht kui ka toode ise.

Jagan Sinuga mõtteid, kuidas kirjutada veebilehele toimivaid tootekirjeldusi, mis meeldivad nii otsimootoritele kui ka Sinu potentsiaalsele kliendile.

1. Tunne oma sihtgruppi.
Millised on Sinu sihtgrupi vajadused? Millist probleemi Sa nende jaoks lahendad? Kuidas pöörduda ja luua kliendis tunne, et Sa päriselt mõistad teda?

Hea mõte on guugeldada erinevate märksõnadega, millega Sinu pakutud toodet/teenust otsitakse ja tutvuda foorumites sõnavaraga, mida kasutatakse; muredega, mida kirjeldatakse. Süüvi probleemi sügavusse, et päriselt mõista oma potentsiaalset klienti.

Püüa aru saada, kui vana on peamine sihtgrupp – ja nii leiad ka õige viisi sihtgrupi kõnetamiseks.

2. Toote omadused vs kasu kliendile (features vs benefits).
Midagi pole teha, aga tootekirjelduses töötab just kasu väljatoomine. Toon näite. Kui olen ostmas uut telefoni, siis mind väga palju ei huvita kirjelduses välja toodud tehnilised andmed, aga mind huvitab:
- kui kvaliteetselt saan ilusaid hetki jäädvustada – ehk, milline on telefonikaamera.
- kui palju mälestusi saan hoida oma telefonis – ehk, kui suur on mälu.

Kõik muu (välimus, värv, suurus) väljatoodu kirjelduses ka räägib telefoni kasuks. Loomulikult süvenen toote headesse omadustesse, aga ALLES peale seda, kui olen aru saanud, MIS KASU SAAN MINA.

3. Sek.. ptüi! Emotsioon müüb.
Tootepildid on ääretult olulised, sest inimesed on väga visuaalsed. Kui pilt köidab, hakkan isukalt lugema tootekirjeldust ja kui mulle siis vaatab otsa ainult üks lause, siis jahtun täiega maha!  

Tühine, tehniline või kiiruga kirjutatud mittemidagi ütlev lause jätab mind absoluutselt külmaks. Selge on see, et 99% tõenäosusega ma seda toodet ei osta.

Tootekirjeldus peab looma kliendis tunde, et räägid ainult temaga. Kirjelda lugu, mille tulemusel süttib temas emotsioon, et ta enam päevagi edasi elada ei saa ilma selle tooteta. Ja seda annab luua läbi hea lugude jutustamise.

Kui mõelda Saaremaa peale, siis manab silme ette pilt just saun „Üllest“. Keset looduskaunist keskkonda, metsaserva äärel seisab õdus saunamaja väikese terrassiga. Pole pelgalt saun, vaid lausa suvemaja. Temakese eripära on suur eesruum, kuhu on võimalik enda äranägemise järgi üks mõnus „pesa“ luua. Kui sauna kütta ei ole mahti, siis loe „Ülle“ juures raamatut või arenda endas käelisi oskusi.

Siia juurde imeilus pilt... ja voila! Vean kihla, et mõte hakkaks jooksma, kust kirevase päralt raha saada suvemaja soetamiseks.

4. Tootekirjeldused ei tohi olla rääkiv pea.
Kui loen mõnd teksti, siis on kaks võimalust:
1. kas mul hakkab film peas jooksma
2. või tekib mu silme ette kellegi nägu, kes lihtsalt kuivalt infot edasi annab.

See on minu indikaator, kas tegemist on hea tekstiga. Olgu selleks raamat, luuletus, kellegi artikkel või tootekirjeldus.

Seega, on kenakesti oluline, et tootekirjeldused oleksid loodud selliselt, et kujutlusvõime hakkaks tööle. Lugeja juba kujutab ette, kuidas ta pakutut kasutab või kuidas tema elu muutub, kui ta selle endale soetab.  

5.Fookusmärksõna + toetavad märksõnad.
Ka tootekirjelduste puhul on oluline teksti märksõnastamine. Ehita tootekirjeldus üles kindlale märksõnale, aga pea ikka meeles, et kirjutad ennekõike inimesele, mitte Google otsimootorile.

Kui tekst on kirjutatud loovalt, storytellingu põhimõtet silmas pidades ja kaasahaaravalt ning sinna sisse on pikitud piisaval määral fooksumärksõna, siis see toob veebilehele liiklust.

Samuti hästi kirjutatud tekst hoiab klienti kauem Su lehel, mis veelkord näitab googlele, et Sinu veebileht ja toode on üleprahi värk ja seda näidatakse internetiotsingus kõrgemal positsioonil.

Kui fookusmärksõna tiheda kasutamisega hätta jääd, siis lisa juurde toetavaid (teisel, kolmandal kohal olevaid) märksõnu.

_________________________________
Seega, tuleb panustada üleprahi tekstide kirjutamisse. Kui ise hätta jääd, siis -

Luba, ma kirjutan Sinu eest.