KKK – veebilehe tekstide koostamine

Minu käest on aja jooksul küsitud üha enam korduvaid küsimusi, mis puudutab veebilehe tekstide loomist.

Just hiljuti viisin läbi kiiret ülevaadet andva vebinari, kus peateemaks oli:
 „Kuidas veebilehe tekste koostada selliselt, et neid ka loetakse.“

Teemale ja positiivsele tagasidele toetudes, mõtlesin, et panen kirja mõned enamlevinud küsimused. Põhjendan ära ka.

Läksime siis!

1. Kuidas kirjutada veebilehele tekstid, mis oleksid nii informatiivsed kui ka huvitavad?
Süvene ise oma pakutu hingeellu. Mõtle, miks Sa pakud turul seda toodet/teenust? Mis on Sinu jaoks pakutu juures oluline? Mida Sa enda meelest meie vajaduspõhises maailmas oma pakutuga lahendad / juurde annad? Kas Sa ise ostaksid seda?

Kui leiad vastused nende küsimustele, siis suudad luua veebilehe tekstid, mis peegeldavad Sinu toote/teenuse kasutegureid kliendi jaoks ning see ongi informatiivne, aga ka huvitav lugeda.

2. Kuidas tagada, et mu veebilehe tekstid oleksid hästi kirjutatud ja vigadeta?

Siin aitab enim korduv üle lugemine. Kirjuta veebilehe tekstid valmis, jätta paariks päevaks settima ja siis loe tekstid uuesti üle. Samuti, palu lugeda paaril sõbral, keda usaldad ja kelle puhul tead, et nad on valmis Sulle jagama ka konstruktiivset kriitikat. Sest oskust kriitikat vastu võtta, on hea omada, kui tahad edasi areneda.

Kui aga tunned, et keeleliselt ja grammatiliselt ei tunne end turvaliselt tekste luues, siis otsi endale kirjutaja.

3. Kuidas kirjutada oma veebilehe jaoks kõige paremini pealkirju ja üleskutseid?

Reklaamtekstide, uudiskirjade, veebilehe tekstide ja blogipostituste pealkirjade loomiseks on omad kindlad tehnikad, milledest võiks mitu erinevat blogipostitust luua.

Küll aga, kui mõistad, mis on pealkirja eesmärk – köita kliendi tähelepanu, siis on see tegelikult küllaltki lihtne. Mina isiklikult toetun enamjaolt kolmele põhimõttele:  

a) Informeeri - jaga mõnd uuringut, mis aitab ära hoida ebamugavusi. Sest on kindlaks tehtud, et inimesed parema meelega investeerivad ebamugavuste ärahoidmisesse kui naudingutesse.

b) Ärgita – jaga põnevat valdkonnaalast fakti, mis loob kliendis soovi edasi lugeda ja mis avaldab temas ka mõne emotsiooni. Näiteks, uudishimu, huvi, iha.

c) FOMO
– ehk ilmajäämise hirm. Seda taktikat on hea kasutada, kui on käimas mõni kampaania, soodusmüük, laoseisu muutus jne.

4. Kuidas tagada, et mu veebilehe tekstid on otsimootoritele optimeeritud?

Mina ei ole küll SEO-spetsialist ja kindlasti on nippe tehnilisemaks teostuseks palju rohkem, aga jagan Sinuga 4 nippi, mida ise kasutan.

a)         Keskendu fookusmärksõnale ja kasuta seda nii tekstis kui ka pealkirjas.
Veendu, et Sinu veebilehe tekstides, pealkirjades ja tootekirjeldustes on piisavalt kasutatud fookusmärksõnu. See aitabki otsimootoritel veebilehte tõhusamalt indekseerida. Ja võimaldab ka potentsiaalsel kliendil Sinu veebilehte lihtsamini leida.

b)         Kasuta fookusmärksõna piltide lisamisel.
Lisades oma veebilehele pilte, lisa kindlasti pildi pealkirjaks oluline fookusmärksõna. Ehk siis see on see sõna / lause, mis ilmub, kui pilt ei lae. Ent seda kasutavad otsimootorid, et määrata pildi asjakohasust. Seda kasutades aitad otsimootoril mõista, mida Sinu veebileht endast kujutab ning parandad sealhulgas ka veebilehe positsiooni otsitulemustes.

c)         Kasuta fookusmärksõna ankurtekstides.

Näiteks, kui viitad oma veebilehel teistele oma lehe alamlehtedele, kasuta viitamissõnaks kindlasti fookusmärksõna, mitte sõna „SIIN“. See aitab otsimootoril mõista, et kasutatav link on asjakohane.

d)         Kasuta pealkirju targalt.
Pealkirjad on hea viis, kuidas näidata veebilehel oleva info hierarhiat. Need ulatuvad H1-st (kõige olulisem) kuni H6-ni välja. Kui kasutate oma veebilehel pealkirju, siis ole tark, aga mitte tormakas. Ja ainult siis, kui on vajalik.

 

Liiga paljude pealkirjade kasutamine veebilehe tekstides võib hoopis kahjustada Sinu võimalusi otsimootori tulemustes esinemisel.

 

5. Milliseid levinud vigu tuleks veebilehe tekstide kirjutamisel vältida?

On mitmeid aspekte, mida võiks silmas pidada ja toon mõned välja ka, aga kõige suurem viga, mida näen alatasa, on eeliste väljatoomine ja kasutegurite tagaplaanile jätmine. Ent kõige olulisem mulle kui kliendile on just mõista, kuidas Sinu pakutu minu elu lihtsamaks muudab.

Ja lisaks võiks siis vältida:

a)     veebilehel vahtu: Üheksa sõnaline lause on võimalik öelda ka nelja sõnaga. Ole konkreetne, aga asjalik ja luues emotsiooni.

b)     tihedat tekstimassi: Uuringud näitavad, et veebilehe tekste loetakse F-tähe kujuliselt. Seetõttu on oluline vältida massiivset teksti, et võimaldada lugejal skännimismetoodikat kasutada. Tee kliendi eest võimalikult palju ise ära!

c)   meietamist: Sage viga veebilehe tekstides on ettevõtte, toote või teenuse omaduste kirjeldamine. Näiteks, meie teeme, meie oskame, meie pakume, meie oleme. Mul tekib kohe küsimus: „ Jah, see on tore küll, aga kuidas mina Sinu tootest kasu saan?“ Luba kliendil tunda, et mõistad tema muret; oled tema jaoks olemas; jagad temaga samu väärtushinnanguid; tahad teda aidata.