5 nippi blogipostituse kirjutamiseks

Kirjutamismaailmas saba ja sarvedega sees olles, näen, kuidas turundusgurud rõhutavad: „Kui Su veebilehel puudub tasuta sisu / kasulik tasuta info /nipid / know-how, siis klient Sinult ei osta.“  Oled ka märganud? Miks, mõtled Sa?

Uuringud näitavad, et 80% inimestest teevad soovitu toote soetamise eel taustatööd. Tutvuvad konkreetse valdkonna maastikuga - viivad end kurssi omadustega, puudujääkidega, ohtudega ning ajavad välja parima võimaliku ettevõte, kes pakub soovitut.

Oled ka ise olnud olukorras, kus statistika näitab, et klient jõuab kenasti läbi orgaanilise otsingu / reklaami Sinu lehele? Isegi lisab toote ostukorvi, aga lõplikku sammu ei tee? Miks see nii on?

Sest ta pole veendunud Sinu pakutus - tal on hirm.

Ta pole kindel, et toode on päriselt ka hea ja Sa pole oled kasutanud lihtsalt head copywriter’it.
Või ta ei leia Sinu veebilehelt teiste klientide tagasisidet, mis kinnitaksid talle, et Sa oledki täiega tegija.
Võibolla tundub hind tundub liiga kallis – Sa pole tema jaoks hinda piisavalt põhjendanud.
Aga ka, ta pole kindel, kas ta päriselt vajab Sinu toodet – Sa pole välja toonud valupunkti.

Siinkohal tulevadki appi blogipostitused. Pakun Sulle 5 mõtet, mida jälgida postituste kirjutamisel.

1.       Märksõnaanalüüs. Enne blogipostituste kirjutamist, koosta märksõnaanalüüs ja tee selgeks, mida inimesed otsivad Sinu valdkonnas. Mis on see valupunkt üldse, miks klient Sinu lehele jõuab?!

2.       Luba lahendada kliendi probleem. Väldi sissejuhatuses vahutamist. Tee lühike intro ehk siis too välja, miks Sa seda postitust kirjutad – mis on probleem. Seejärel too välja oma kogemus ja spetsialiteet.

3.       Vali tooniks selgus. Hea tekst ei ole kirjutatud nõnda, et doktorikraadi omanik seda lugeda mõistab, vaid et ka 7. klassi õpilane sellest aru saab. Seega, väldi erialast terminoloogiat ja kirjelda asjad lahti lihtsas eesti keeles.

4.       Emotsioon müüb. Püüa vältida kirjutamisel kuivust ja igavust. Kui vähegi võimalik, kasuta sina pöördumist. Viska väike vimka kuhugi lausesse. Muidugi mitte üle võlli jou-jou-stiil –juhul, kui see pole üleüldine Sinu veebilehe kirjastiil, kui on – siis lusti sajaga! – aga eesmärk võiks olla, et lugeja suunurgad vahepeal üles tõstatuksid ja tal tekiks side Su blogipostitusega.

5.       Kes on Su klient? Tee selgeks sihtrühm, kellele Sa kirjutad ja kirjutagi neile. Lihtsas keeles. Ehkki ma usun, et Sa tunned väga hästi oma klienti, on sellele mõtlemine blogipostituste kirjutamisel siiski hea nipp.
________________________________

Nippe ja mõtteid on muidugi lademetes, millega võiks arvestada blogipostituste kirjutamisel, sest see maailm ongi lihtsalt nii põnev ja äge.

Kui tunned, et eelnevad punktid Sind aitasid, siis mul on selle üle nii väga hea meel.


Kui aga juba eoses arvad, et eelnev kirjeldus oli ilus ja tore küll, aga soovid, et mina siiski Sinu tekstid kirjutaksin, siis - luba, ma kirjutan Sinu eest.